21.1.09

Snart löningshelg

Skönt det börjar glida sig mot helg och lönningsdags ..alltid kul med dem helgerna. Det går dock åt lite för mkt pengar men den här månaden ska jag hålla i pengarna. Det har gått otaligt antal månader då jag knappt haft en hundring kvar att leva på sista veckan innan lön, men nu har jag bestämt ett motto att jag ska ha minst 200 kr kvar sista veckan i månaden. Jag var tvungen att låna av min kära mor idag för att köpa lite toalettpapper och lite mat samtidigt såg jag filmen som jag ville ha i dvdboxen på Matdax, riktigt bra affär det där! ..jag tänkte jag borde köpa mat och det viktigaste, jag kompromissade med mig själv och köpte en film men kunde köpa mat ändå så pengarna räckte:) Pans labyrint fick jag för 59 kr inte fy skam och det är en riktigt bra film att ha hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu visst är det underbart med pengar. ;D

Ska ev åka på arbetsintervju i Linköping. :)