6.1.09

Jobbdag imorgon

Skönt har det varit med långledigheten över jul och nyår, men nu väntas andra tider har blandade känslor för att gå till jobbet imorgon. Det kommer vara min första dag som fast anställd tidigare har jag varit uthyrd av en rekryteringsfirma, jag har alltid känt att jag inte vill va fast nånstans. Jag vill va fri och kunna ta ledigt när jag vill Därför har mitt arbetsliv bestått av temporära arbetsplatser där jag längst stannat i 2 år.
Det finns ju onekligen för och nackdelar med fast och inte fast jobb. så tills vidare så tar jag tag det här nu pga ekonomiska skäl. Jag har lovat mig själv i år att söka mig till andra yrkesområden än det jag har idag, Det är dags nu känner jag! Jag har skjutit upp mina ansökningar alldeles för länge men det berodde på vissa skäl så i år ska det ske.
För er som inte vet om det nu är någon där ute som läser..så vill jag jobba i den mer kreativa branchen, jag söker jobb inom klädbranchen har oxå gjort men det är svårt att klämma sig in där man får bara inte ge sig för så småningom vill jag stå i något skyltfönster och dekorera olika saker va det nu kan vara. Det där med jobb är en svår lina att gå på tycker jag. Ska man välja pengar eller trygghet för dem brukar alltid vara skilda åt. Pengar innebär att man lämnar sin trygghet och söker sig på nya jaktmarker då man oftast får en högre lön än om man skulle stanna kvar på sitt gamla. Jag vill ha både och men tyvärr måste man välja kanske inte alltid man kanske kan få båda?? hmm

Inga kommentarer: