30.12.08

Låsa för säkerhets skull

Jag har nämligen ett säkerhetslås som jag står och betalar för genom hyran varje månad men inte utnyttjar. Så jag har inte på en enda gång som jag varit bosatt i den här lägenheten brytt mig om att låsa det undre låset. men igår natt kände jag att jag borde göra det. I mitt hyreshus där jag bor brukar det vara relativt lugnt men en gång hörde jag att någon ryckte i dörren mitt i natten, det har hänt 2 ggr och jag tycker inte om det. Min dörr är det lite glapp i oxå om jag inte låser underlåset så det är nog lätt att bara bryta sönder. Sådana här tankar cirkulerar i min hjärna varje gång jag ska sova va betyder det här?? Jag vill ju inte vara rädd i min lägenhet jag antar att det här mörkret inverkar oxå. men hädanefter låser jag båda för säkerhet skull.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra du tänker på att låsa ordentligt om dig. Man vet ju aldrig vilka som är tjuvar.

Schysst cool bild du har :)

/Mia

Anonym sa...

Bra beslut sis! ;)